Od grosika do złotówki w szkole w Radziszowie
Od grosika do złotówki w szkole w Radziszowie
Do projektu przystępują klasy: 2a z wychowawcą p. Dorotą Klimończyk, 2b z wychowawcą p. Ireną Salą, 2c z wychowawcą p. Katarzyną Baligą i kontynuują działania w klasie trzeciej. Program wdrażany jest podczas obowiązkowych zajęć szkolnych. Realizacja projektu trwa 10 miesięcy (klasa druga: grudzień, styczeń-czerwiec, klasa trzecia: wrzesień-grudzień). Uczniowie odbywają podróż z przewodnikiem Grosikiem po Galaktyce Finanse i Galaktyce Oszczędzanie, w czasie której zdobywają określone w danym miesiącu umiejętności. Każdy z uczniów otrzymuje karty pracy tzw. „Dzienniki podróży”, w których dokumentuje realizację poszczególnych zadań.
Program, a podstawa programowa
Treści nauczania, zawarte w projekcie Od grosika do złotówki, zgodne są z założeniami podstawy programowej*. Umożliwiają włączenie projektu w cykl kształcenia edukacji wczesnoszkolnej i wdrażanie programu w ramach kształcenia zintegrowanego.
* Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej (…).
Główne cele programu:
- nabycie przez dzieci umiejętności gospodarowania pieniędzmi, ustalania priorytetów przy ich wydawaniu lub oszczędzaniu,
- nabycie przez uczniów wiedzy o finansowych aspektach niebezpiecznych zdarzeń ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka i bezpiecznych zachowań.
Działania podejmowane w ramach programu Od grosika do złotówki mają na celu rozbudzenie ciekawości poznawczej uczniów oraz kształtowanie przez nich praktycznych umiejętności w miłej, opartej na zabawie atmosferze. Dzieci wykonują zadania o różnym stopniu trudności, a w efekcie rozwijają samodzielność w podejmowaniu decyzji wpływających na ich finanse i bezpieczeństwo, umacniają wiarę we własne siły i możliwości.
Patronat Honorowy: